Baltıkların Başkenti, Riga
Pazartesi, 16 Ağustos 2010 00:20
Benim Baltıklara ilk gelişim. Özcan daha önceden iş seyahati için gelmişti buralara. Rotamızda yoktu aslında Baltıkları gezmek. Gezimiz boyunca bu şekilde spontane rota sapmaları olabilir, şaşırmayın lütfen.

DSC_1011Riga'ya Vilnius'dan dört buçuk saat süren bir otobüs yolculuğuyla geldik. Kalacağımız evin sahibi otobüs garında bekliyordu bizi. Bir taraftan eve doğru yürüyüp bir taraftan da muhabbet ettik. Ev sahibmiz Türk kültürünü çok sevdiğini ve daha önce dört kere İstanbul'a geldiğini söyleyip bizi şaşırttı. Kalacağımız eve vardık. Burası diğer kaldığımız yerlerden çok farklı. Ortak apartman olarak adlandırılan Sovyet tipi bir yapı. Her katta ortak banyo, tuvalet ve mutfağın bulunduğu, insanların 2 göz odada yaşadığı bir apartman tipi bu. Bu tür eski yapılarda kalmayı seviyoruz. Apartmanın büyük kapısını açıp, karanlık rutubetli merdivenlerinden daireye ulaştık. Her adım atışımızda gıcırdayan ahşap zemin koridordan kalacağımız odaya geldik. Riga'da bir kommun apartman dairesinde Türk filmleri görmek bizi bir kez daha şaşırttı. Issız Adam, Muro, Gönül Yarası... Türk rüzgarı esti birden. Aslında bu rüzgar her gittiğimiz yerde esiyor. Sebebi de bizim kebapçılar. Son yıllarda farkettim ki Türk kebabı Mc Donalds'a kafa tutmaya başladı. Hangi şehre gitsek her köşebaşında bir kebapçı.

DSC_0994Letonya üst üste sıralanmış üç Baltık ülkesinden ortada olanı. Aynı zamanda bir zamanlar Türkiyede basketbol oynamış Kaspars Kambala'nın da memleketi. Biz sadece başkent Riga'yı gezme fırsatı bulduk. Riga Vilnius'a göre daha büyük bir şehir ve Baltıkların da merkezi konumunda. Geçmişte de öyle olmuş. Liman, şehir merkezinde olmasa da Riga bir liman şehri. Önceden gemilerle getirilen yükler Rigadaki hangarlarda depolanıp buradan diğer şehirlere dağıtılıyormuş. Günümüzde bu hangarlar farklı bir amaç için kullanılıyor. Yeniden düzenlemelerin ardından bu binalar Jazz kulubü, restoran ve cafelere dönüştürülmüş.

Ev sahibimizin haftasonu için  şehir dışında kamp yapma planı vardı bu yüzden bize anahtarlarını bırakıp evinde kalabileceğimizi söyledi. Biz de bu teklifi kabul ettik ve Riga'da geçirdiğimiz iki geceden sonra son Baltık şehrimiz Talinn'e doğru yol aldık. Yola çıkalı yaklaşık 25 gün oldu. Biraz kilo verdik, saçımız uzadı. Özcan kesmek istiyor saçımı ama karar veremedim. Çok iyi bir fikir gibi görünmüyor şimdilik.

Yıl 2027:
-Baba, İsmail Amca'nın kafasında neden çukur var?
-Oğlum anlattım ya daha önce. Biz zamanında Estonya'dayken ben onun saçını kestim, küçük bir kaza oldu, o yüzden.